כללי

פגיעה בבחירות: תקלה מסתורית במשרד הפנים לא מאפשרת לעדכן כתובת

I have 219views
בזמן שעשרות אלפי ישראלים מעוניינים לעדכן את הכתובת שלהם בימים אלו, כדי שיוכלו להצביע במקום המגורים החדש שלהם, תקלה מסתורית במשרד הפנים לא מאפשרת זאת - כאשר היא התחילה כבר מלפני שבוע, ולא תוקנה עד לרגעים אלו
בניין משרד הפנים. צילום: פלאש 90

פחות מ-50 ימים לבחירות המקומיות, ותקלה משמעותית מאיימת על סדירות ההצבעה ברחבי הארץ. לפי דיווח הערב (שני) ב'חדשות 13', על אף שעשרות אלפים מתושבי ישראל מעוניינים להעביר את הכתובת שלהם לכתובת מגורים מעודכנת, כדי שיוכלו להצביע למועמד ולרשימה המועדפים עליהם במקום המגורים החדש שלהם – תקלה לא ברורה במשרד הפנים לא אפשרה לעשות זאת, כולל ברגעים אלו.

לפי הדיווח, תקלה מסתורית במשרד הפנים הביאה להשבתה ארוכה של היכולת להעביר כתובת און ליין. זה קורה בעיתוי הרגיש ביותר, לפני המועד האחרון האפשרי למי שרוצה להצביע בבחירות המקומיות. בתקופה הזו מדובר על עשרות אלפי ישראלים שמחליפים כתובת על מנת להצביע.

במשך שבוע התקלה לא תוקנה, כאשר עשרות תלונות הגיעו לכלי התקשורת. על פי התגובה הראשונית התקלה הזו לא הייתה צפויה להסתדר עד המועד האחרון, עוד שלושה ימים. המשמעות היא קריטית: עשרות אלפי ישראלים לא יוכלו להצביע בערים שלהם.

כרגע טוענים במשרד הפנים שהתקלה תוקנה. אך על פי בדיקה נוספת של כלי התקשורת היא לא. כך או כך, הנזק לדמוקרטיה העירונית כבר נגרם ובגדול, וזאת כאשר בימים אלו משרד הפנים מנהל קמפיין נרחב בו הוא מפיץ את המסר לאזרחי ישראל: "עדכנו בהקדם את הכתובת החדשה שלכם, במידה ועברתם עיר, כדי שתוכלו לממש את הזכות הדמוקרטית שלכם בבחירות המקומיות".

//עוד כתבות

כתיבת תגובה